torsdag 21 januari 2016

177 kadens var kom den ifrån?

"Ryktet om min död är betydligt överdrivet" som Mark Twain sa. En kollega på jobbet föreslog att jag skulle skaffa en Segway att rulla omkring på istan istället för att som nu halta omkring. Vore snyggt, lite som Fredde i solsidan. Idag fick jag dock snurr på benen och lyckades komma upp i 177 topp på kvällens Monark högkadens fyror. Det var andra gången jag gjorde ett sånt här pass och toppade förra veckan på premiären 153, bra utveckling, trodde jag inte på. Nådde nu målet om +170 kadens om än inte mer än någon sekund. Fruktansvärt svettigt med 1 minut 120 kadens 15 sekunder max 15 sekunder 120 kadens 30 sekunder max 1 minut 120 och sen likadant ett varv till. 4 gånger. Känner mig skraltig och kantig på de flesta ställen just nu men uppe i sadeln fungerar det märkligt nog nästan som innan skadan. Bara att tacka och ta emot.

Bra träningsblock nu tisdag till fredag med en massa intervaller.  I tisdags 8x9 min med 1 minut vila och igår 2 x 20 alla på 300 w så det tog en del. Kände mig lite sliten igår men konstigt nog bättre nu ikväll efter snabbtrampet. Kanske var något slagg eller något som släppte i benen? Imorgon är det 8 x 9 igen sen lång vila. Ser ut att bli 4 raka vilodagar pga resor och fester. Passar nog perfekt med lite längre vila nu. På lördag 50 års fest i Växjö och på måndag konvent i Paris med privatkonsert Neil Young på kvällen. Hoppas och tror på en höjdare.

En annan och ännu större höjdare är ju the almighty Bruce. Köpte en blueray för några veckor sedan veckan som nästan gått lika varm som Monarken nu sista veckorna i Vinterstudion. London Calling Live Hyde Park 2009. Bruce är 60 år här och han och E Street Band är i sån sanslös form inkl Clarence Big Man Clemons som tragiskt gick bort 2 år senare i cancer.

Bruce bygger upp crescendot i Outlaw Pete inför 50 000 i Hyde Park

Du som ännu inte förstått Springsteens storhet (och alla som redan fattar förstås) se den fantastiska Outlaw Pete nedan och omvärdera sedan med öppna sinnen. En av hans största livelåtar enligt mig. Här från Glastonbury festivalen samma turne. Ta på dina bästa hörlurar skruva upp volymen och njut. OBS SE HELA VIDEON.

Can you hear me?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar