tisdag 30 augusti 2016

Och på den fjärde dagen sprack det

Kom ner i köket för att äta frukost med tjejerna. En fin solig morgon och jag mår bra. Jag har högst oväntat klarat hela tre dagar direkt i min utmaning från i lördags om att inte klaga på något under 21 dagar. Trodde jag aldrig skulle gå utan en massa tidiga återfall. Morgonnyheterna på 4:an står på. Det är ett reportage om farliga plaster, stod i SVD också igår om det. För vilken gång i ordningen vet jag inte men svensk media bara älskar att slå an på oroliga föräldrars skyddsinstinkter att rädda sina barn och sig själva från dessa "livsfarliga" plaster. Jag menar finns det något värre och farligare i världen just nu än leksaker och pilatesbollar som ev har ett picogram ftalat eller fenyl och allt det heter i sig? Nej tänkte väl det. Min reptilhjärna slår till och jag beklagar mig om "nu håller Peter Jihde och Tilde på om de här förbannade plasterna igen".

Gick bort till kylen för att hämta ost och smör till en macka, tänkte inte på det först men kom på det när jag bredde mackan, tusan också nu klagade ju på nyheterna. Så var den fina starten över och inne på fjärde dagen var det bara att börja om. Byta armbandet till vänster arm. Nu kör vi igen, 3 dagar är länge 3 veckor är eoner av tid att inte få klaga, inte ens på TV 4. Hur ska det gå?

2 kommentarer:

  1. Klarar du detta kommer jag bli ännu mer imponerad än vad jag är av din cykling, din förmåga och vilja att komma tillbaka efter motgång och dina intressanta och spännande tankar på bloggen.

    SvaraRadera
  2. Tack Tomas! Ja det skulle jag också bli men inte troligt att lyckas. 3 veckor är oerhört långt. Klarat idag i alla fall:-) en dag i taget.. Kör hårt!

    SvaraRadera