tisdag 6 september 2016

Lagtemporace ikväll med förstärkning från Afghanistan

Ikväll är det 4 manna lagtemporace 4 mil ute på Ekerö. Ska vara med i ett SCK lag med några Masterskillar och så unge flyktingen från Afghanistan Amir Ansari som framgångsrikt ur alla perspektiv trampar med vår klubb. Ett fantastiskt lyckat exempel på vad idrott och integration kan skapa med hjälp av en öppen och mottaglig klubb som SCK och härliga eldsjälar. Ska bli kul att träffa och inte minst cykla med Amir vilket jag inte gjort än. Han sägs vara rejält snabb. Bra du får ta de långa förningarna ikväll Amir. Man måste respektera de äldre, men det har ni säkert redan lärt er i Afghanistan också:-)

Se nedan det fina SVT reportaget som gjordes om Amir och Amir senior som tog in honom så fint i klubbgemenskapen i SCK.

SVT Flyktingen som drömmer om landslaget


Cykeln står färdig med snabba aeroZIPP NSW på. Speedsuiten hänger som den trasa jag kommer göra över styret efter loppet. Känslan är att det blir svårt att prestera riktigt bra idag då den matförgiftning jag trodde mig fått i fredags natt inte var det utan något annat  som först igår kväll började ge med sig. I'll give it a shot får väl ta Amirs och killarnas hjul om kroppen inte vill. Lagtempo 4 manna i en knapp timme. Kanske något av det roligaste man kan göra på en racercykel enligt mig. Borde vara mycket mer såna race.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar