torsdag 15 september 2016

Le Peloton debut - Årets högsta puls kl 06.30

169 i puls klockan halv sju på morgonen? Jag är ganska säker på att det aldrig hänt i mitt liv förut. Ja någon gång ska vara den första gissar jag? Men så har jag heller aldrig cyklat med Le Peloton (norrort) förut och det fick jag smaka på idag. En samling galningar som kan cykla fort och gärna gör det med andra likasinnade okristligt tidigt på torsdag morgnar.

06.05 det har precis blivit ljust - We are just about to start suffering


Turen på knappa 4 mil går från Enebyberg torg kl 06.10 bort mot Djursholms GK sedan Sollentuna Fresta Gudbyvägen Skålhamra och Hagby. Fin runda, och det går på med full fart mest hela tiden. Vi var väl knappa 15 idag och snittfarten blev 40,4 kmh. Första 10 minuterna fick jag verkligen slita hårt bara för att hänga med i svansen på klungan. Sedan lossnade det lite och det var bra roligt att swischa fram på rätt så tomma vägar i arla morgonstund. Ett "spurtpris" innan Frestabacken ner som Per Strömblad gav mig ett perfekt uppdrag för, tack för det. Sedan ett till i Hagby på slutet. Jag hade tagit en hård förning strax innan och Per som tog den sista och de flesta andra blåste förbi mig hårt där. Ett härligt träningspass avslutades med en god kaffe och en vaniljbulle på fiket vid torget. Grym start på dagen. Det här får vi göra om, eller kanske inte? Det är rätt tidigt.. men kul var det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar