söndag 25 december 2016

Pang på med juldagsintervaller

Mellan julmaten och mumman. Gav mig ut för ett snabbare intervallpass innan jullunchen idag. Vila igår på julafton men desto mer julmat o dryck. Fick till en fullträff igår med min årliga julmumma.

Olika sorters öl, porter, en skvätt gin, madeira & cognac, ett par matskedar sirap, lite julmust och kardemumma. Häxblandning kanske någon säger - Mästerverk säger jag.

Började ju en ny träningsregim häromdagen som jag skrev om med "bara 4:or" i pulszon 5 90-95% av max med plan att köra frekvent fram till operationer den 11 januari. Gjorde ett naturligt avsteg från plan med cykling ut till landet 66 km i fredags em. Cyklade ut i mestadels grym motvind i zon 2-4 och det kändes rätt bra även om det var kallt i motvinden och skymningen mot slutet. Desto skönare väl framme på landet efter en lång varm dusch och en skön lugn julhelg framför sig.

Äntligen framme

Idag tillbaka till planen med högintensiva intervaller. Dock inte 4:or idag utan värmde upp från Smidö förbi Brohof ut mot vägen till Bålsta. Dunkade där på sträckan bort förbi Bro Bålsta GK fram till Kalmarsandsbacken. Intervallen tog mellan 6-7 minuter och jag slet hårt i sida mot men hade bra tryck. Pustade ut och hade tänkt att köra sträckan 4 ggr 2 gånger i vardera riktning. Ändrade mig och tänkte att jag tar den tuffa Kalmarsandsbacken 5 ggr emellan nu när jag ändå är här. 

Kalmarsandsbacken tog drygt 2 min upp 
varje gång och tar bra hårt i branten på slutet varje gång, inte minst med tung cx o dubbdäck. Efter de 5 intervallerna pang på igen i en långintervall tillbaka. Mot slutet av den efter 5-6 minuter på över 150 puls ändrade jag plan igen och fortsatte hemåt i full fart för en ca 15 min intervall istället för två korta till. Bra skönt att slå av efter den och cykla hem sista kilometerna i solen med humör och kropp fortfarande i gott skick. 

Ca 30 minuter i hög pulszon idag

Ja sen var det bara att börja om ett varv med julmaten igen:-) God fortsättning!

Pa. Vi har lanserat en site för info om vårt nya kostillskott CELLEXIR. Ett naturligt kosttillkosttillskott för lyckliga celler. Gå in på www.cellexir.se och registrera dig för förhandsinformation. Produkt på marknaden under februari och mer info om innehåll inom kort på bloggen. Stay tuned




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar