lördag 18 mars 2017

Lördagsdistans med SCK Norrort

Fin tur idag med SCK norrortsgäng. Vi var väl ca 10 st de flesta med CX som gav oss iväg från Näsby Park imorse. Det blev en fin tur ut mot Österåker, Brollsta en loop runt Riala och sen hemåt igen. Några mil längre än vad jag hade trott, men hade en god macka med ost o skinka som Brögger och killarna tittade lystet på vid ett kort matstopp efter några timmar. Tempot var oftast ganska behagligt även om jag hade en ganska seg dag. CX cykeln kändes inte alls så lätt som förra helgen trots att jag bytte till sommardäck igår. Cyklat 4 dagar i rad nu och tog en hårdare extra 25 minutare igår efter jobbpendlingen hem. Det följt av lite benböj hemma efter förklarar nog en lite seg känsla. Kanske även Mojiton Kajsa blandade efter en god middag igår hade ett litet finger med i spelet. Men trevligt var det och sköna garv, speciellt när jag tog Ösby skylten norrgående, det var ingen spurt, bara jag som stack iväg sista 50 m och sen klassificerade Ösby norr som en vårklassiker likt Milano San Remo och Paris Roubaix. Skönt att börja säsongen med en sån jätteseger.. Brögger tog sen snyggt Ösby södergående på väg hem men det är bara en semiklassiker Jonas..

Jonas Brögger och jag har en fotobattle vid första stoppet.

Det blev det längsta passet för mig sedan  mallis förra året i april någon dag innan jag cyklade in i en bergvägg på Mallorca 312. 134 km och 4 h 24 minuter och ett fin fint distanspass i toppenväder de första timmarna.

Imorgon blir vi ett mindre gäng från VR Sub 7 gruppen som ska träffas på Vikskolan Upplands Väsby kl 10 för ett första pass ihop. Tar racer imorgon och hoppas killarna inte jagar iväg allt för fort. Inte i början i alla fall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar