tisdag 28 mars 2017

Pendling och hårdkörning Skålhamra

Underbart att vara på vägen igen. 12-14 grader kallare än igår men sol och medvind in till stan på morgonen tillsammans med en kropp och knopp på gott humör efter en halvtimme yoga på morgonen.

Kände mig ganska stark i benen (redan på morgonen, gör sällan det). Så gasade på en del i uppförsbackarna på vägen mot stan. Hamnade för en gångs skull helt rätt på Sveavägen sist över innan ett rödljus och kunde spurta nästan helt själv mitt på Sveavägen en lång stund. Grym känsla. Några bra och intressanta möten senare kände jag mig cykelsugen så jag tog min Mats ur skolan, eller Merckx från jobbet på Kungsgatan och checkade ut vid halv fem tiden och benen var fortsatt med i matchen.

Sluta snacka nu så åker vi!

Hyggligt hård intensitet på hemvägen och skarvade sedan på tre mil med den vackra Skålhamravägen. Idag var det dock lite ruffare och vinden vände till mot på hemvägen (när jag trodde det skulle bli med) samtidigt som en kallfront drog in och tempen gick ner till 1.5 grad. Värmen hölls bra för jag låg runt 80% eller över hela tiden. Kul cykelväg med en massa upp och ner, mycket kurvor varav en del blinda där jag är lite överdrivet försiktig i nu men NO RISK gäller nu. Svårt att hålla hög jämn fart men fick till en dryg timme med bra tryck för en kall tisdag i mars.

https://www.relive.cc/view/918110923


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar