lördag 8 september 2012

Min cykling 2012 i siffror

Har nu gått en  dryg vecka sedan ljumskbråcksoperation. Seg vecka med rejäl värk men det börjar lätta nu. Lär ta en månad till innan jag kan cykla, blir nog en del träningsabstinens innan dess men tror det kan göra gott med en längre ihållande vila efter ett 2012 som summerar:

Träning 22814 min / 15d 20:13:46 (nästan 10 hela arbetsveckor, lite skrämmande:-)
1103 mil
269 träningspass ca 90% cykling samt lite löpning och styrketräning
183 dagar av 250 med träning
31,5 mil i snitt per vecka 4,5 mil per dag
31,7 kmh snittfart

Träningen fördelad på jobbpendling i stort sett året runt 3,4 mil t o r. Annars mycket solokörning och en del klubbträningar med CK 08.

Tävling & Motionslopp

Vätternrundan 7.08 med Team Conti
Falkenloppet H 40 7:a
Veteran SM Härnösand Tempo H40 7:a Linje H 40 3:a
Upplands DM Linje 4:a
NM Järvsö H45 linje 8:a
Svealandsmästerskapen Örebro linje Elit klass 12:a

Jättenöjd med deutsäsong på tävlingsfronten. Annan höjdpunkt träningslägar Mallorca i maj med 105 mil på en vecka. Många sköna klättringar speciellt nöjd med 44.30 uppför Puig Major 13,9 km snittlutniing 6%.

Efter konvalescens nu så börjar uppbyggnaden för nästa års satsning, blir mycket pendling som bas men nu från oktober så tänker jag även köra mycket trainer i källaren, låter tråkigare än vad det är. Har en bra trainer framför en stor bioduk där jag kan köra en massa videoraces från TDF etc, klättringar upp för Galibier o annat är ett vansinningt bra träningssätt. Kör även rätt mycket med Sufferfest filmerna, vilka jag kan rekommendera för den som vill ha träningsinspiration.

Planerar en hårdsatsning ett år till i och med att det gått så bra i år. Blir väl svårt att ha samma förbättringstakt men lite starkare och snabbare hoppas jag att bli. Bilden nedan visar mållinjen på VSM H40 jag i mitten blir passerad 5 meter innan mål på vardera sidan när jag trodde jag hade det. Nästa år då jä....

Lycka till med er egen träning och målsättningar Mvh JB

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar