måndag 2 juni 2014

Triss i tävlingar

Riktigt tävlingssugen nu då jag fått alldeles för få tävlingar i år för att stilla tävlingshungern. Speciellt i linje där jag bara kört ett Smacklopp, STHLM Gran Fondo och ett par träningsrace runt Markim. Vilken tur då att det blir tre tävlingar nu på några dagar.

Imorgon Tempo Di Bornsjön lite söder om stan i den nya Stockholm Landsvägscup. Ett kort tempolopp på 19 km med den roliga twisten att man bara får köra på linjecykel och utan tempohjälm etc. Hoppas verkligen det lockar mycket folk som annars inte kör tempo för att man saknar cykel. Blir spännande att se hur mycket det skiljer i hastighet jämfört med tempocykel, borde väl göra ett par tre kmh eller så. Tror på ett bra lopp imorgon då fart och form på nya linjecykeln har känts kanon sista veckorna. Väderprognosen ser ju inte helbra ut, men det är ju samma för alla och det kommer i alla fall inte vara 5-6 grader, hoppas jag..

På fredag Arlanda Test Track i elitklass ett kort 2.5 km varv x 15 varv på en motorbana med kanonasfalt bredvid Arlanda. Har bara kört på banan en gång på Smacklopp förra året, jäklar vad kul det var, som att åka gokart med cykel. Blev lite het förra året och försökte mig på en 500 meter långspurt och rycka ifrån klungan, stumnade förstås och blev omkörd sista 50 av en 7-8 st. Ska försöka komma ihåg på fredag att upploppsrakan är LÅNG.
Arlanda Test Track 2013

Sen avslutar jag tävlingsveckan med Falkenloppet i Nynäshamn på söndag. Ett varvlopp 12 x 1 mil i hårdaste konkurrens med större delen av svenska elitklungan på plats. Ett av säsongen huvudmål och en nåd att stilla bedja om vore ju att förbättra mitt kanske bästa lopp förra året med en 9 plats. Kanske inte är rimligt, men "ingeting är omöjligt" som Gunde säger.

Nu åker vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar