måndag 16 februari 2015

Hur kallt kan -1 grad vara i Sufferlandria?

Ja precis så kallt som i morse. Den värsta motvind du kan tänka dig med en in i märgen bitande kyla som var om möjligt ännu värre än du kan tänka dig. I alla fall än vad jag kunde tänka mig imorse när jag cyklade iväg till stan för tunt klädd. Vidrigt.

Desto bättre gick det hem med starka vinden i ryggen även om det fortfarande var svalt.. Fortsatte att värma upp mig efter jag kom hem först med styrketräning och benböj. Fortfarande rätt klen men efter att kört nu ett par ggr i veckan ett par månader har det gått klart framåt. Ca 20 kilo framåt. Sen efter en varm dusch på med vad som kanske blir nya favvotröjan? En supervarm hood från Apres Velo / Sufferfest som kom med ett paket idag tillsammans med ett par schyssta T shirts långväga från Australien. Satt perfekt i storlek small. Är jag så liten? Eller är aussie sizes that big? Tyckte jag gjort mig förtjänt av en snygg varm Sufferlandria Cycling hood efter alla timmar jag kämpat mig igenom alla deras filmer. IWBMATTKYT som deras slogan är I Will Beat My Ass Today To Kick Yours Tomorrow - Beware!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar