måndag 2 februari 2015

Kompiskampen revisited

Körde ett snabbt Monarkpass ikväll innan jag fick en grym asiatisk kycklinggryta med jordnötter av min kära fru Kajsa.10 minuter uppvärmning sen 20 jobbiga minuter. Hade egentligen tänkt att köra 40 minuter på ca 330 w som mål, men det blev alldeles för jobbigt redan efter 15 så jag bröt efter 20 minuter och tog det som ett pass i Kompiskampen istället. Fjärde raka dagen med mer eller mindre högintensiva intervallpass på Monarken. Det blev 335 w snitt 4.62 w / kg med bra trötta ben, ganska låg puls med drygt 150 snitt men benböj igår och träningen innan har nog tagit en del på benen. Efter 348 w i november, ingen Kompiskamp vare sig december eller januari så ser det inte helt ljust ut att kunna bättra i mars men skam den som ger sig.

Märker så oerhört tydligt divergensen mellan ben och hjärta / andning. Några dagars vila ger grymma ben men mycket högre puls och central ansträngning. Har jag kört några dagar i rad så blir benen begränsningsfaktorn och hjärta lungor är bra och uthålliga. Hur får man pigga ben och pigg andning med låg puls samtidigt? Det är min 10 000 kr fråga för i kväll?

Hur som helst man mår ju som en prins nu efter dusch och god mat. Imorgon kväll ser jag fram mot att hålla föredrag på Bianchi Cafe på temat hur en silverpil till motionär efter bara några år på cykel fick för sig att börja tävla mot kidsen i elitklass. Vägen dit, vad krävs? Hur träna, hur äta och lite annat. Det är glädjande fullt hus med över 80 anmälda så det ska verkligen bli kul.

"Allt går och går det inte så går det ändå" som Dregen sa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar