lördag 12 september 2020

Ett avbrutet rekordförsök runt Fysingen, ett hjälmtest och riktigt bra fart på uppvärmningen

 Jag vet inte hur många gånger jag kommit med bilen till Vikskolan i år med regnet hängande i luften prognosen säger att det ska hålla sig någon timme till men med någon märklig magnetism drar regngudarna alltid ner regnet över Väsby Arlandatrakten så fort jag närmar mig. Det var helt galet för en tid sedan då det 3 gånger i rad började regna när jag parkerade bilen. Är jag Ior? Jag är i riktigt bra form och var sugen på att se om jag kunde ta pb Fysingen Runt med linjecykeln Trek Madone. Innan det här året var mitt pb 42,5 men har höjt farten mycket i år både på TT och linjecykeln och den gång jag testade max för några veckor sedan med Madonen gick det med 43,6 fart de 19 km runt Fysingen i sämre vind. Var sugen på + 44 nu och tänkte värma upp min teststräcka 8 km på Almungevägen 4 km upp sen ner igen med jämn kraft dryga 300 w för att kolla mina 2 TT hjälmar vilken som kändes snabbast för dagen till rekordförsöket.

Varv 1 med HJC hjälmen rätt kraftig sida med ut bra fart och höga watt relativt ansträngning känns lovande inför maxvarvet senare. Kör testvarven 8 km som två 4 km intervaller med flygande start även hemvägen gick på bra kraft var tänk att bli 300 men det kändes så pass lätt att det landade på 318 w första varvet och fina 44,2 i fart.

Madonen med snabbaste hjulsetupen FFWD Falcon hjulet fram är galet snabbt och kul att cykla med.

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1hRUPcjwLbE0tgCiV9I22uWAq8SJPl-u2

Andra varvet med Endura hjälmen lite mer vind och nu började det förstås regna också men en jäkla fin skjuts på cykeln och på utrundan 4 km 46,5 fart. Långsammare hem förstås i sida mot och ökande regn men slutade med 44.4 fart och 321 w. Endurahjälmen något snabbare idag  men de är nog rätt jämna. Grymt nöjd med det på "uppvärmningsvarven"som gick snabbare än vad jag någonsin cyklat med linjecykel men lika missnöjd med skitvädret för jag la direkt ner ambitionen med ett rekordvarv runt Fysingen. Tillbaka till bilen, snöpligt men det får bli en annan dag. Hoppas jag hinner innan det blir för kallt och med så fin form fortfarande. 

Varv 1 HJC hjälm

https://drive.google.com/uc?export=view&id=158W7Rq0U2gwVgc0vSwC_j6E0bsz18oD6

Varv 2 Endura hjälm

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1VgTOZ2V5mqZrReVJ34m_2AyxbG9ZijMW

HJC hjälmen och 

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1pBH90acfwkmKuWvBmTaDl_UVwPGjwRvv

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1SAcLf2KVcz9gVEzCGMIyg6DQ_HYGvTkR

Imorgon bitti blir det ny hårdkörning med "Ängby söndag" på Ekerö det är rätt mycket folk med och det finns 5 spurtetappmål, kul upplägg förra söndagen var vi 5 från Cellexir Cycling med och jag lyckades ta två av spurtmålen ett solo efter utbrytning och sen den sista långspurten i Allén vid FRA med fin fina 65,5 i toppfart och kunde gå om Widemar på slutet. Maestro Torbjörn De Jäger tog snyggt första så 3/5 senast. Ängbys starke Mikael Widemar tog fint 3&4:an. Imorgon blir det nog bara jag och Stefan Hulken Ljungberg från klubben men vi ska ge dom en match. Har aldrig känt mig så åkstark som nu, rätt skön känsla när man snart fyller 54. Synd att det inte är några tuffa långa linjelopp det hade varit grymt kul att vara med linje SM i elitklass nu i höst men det går inte när man redan kört Masters SM, inte ens på dispens tror jag. 

Nu snart lite TDF cykel i soffan touren har verkligen varit helt grym i år. Jäklar vad hårt de kör nästan varje etapp och vilka cyklister vi får se. Wout van Aert? Vad är han gjord av typ bästa på allt. Drar mest vinner spurter och drar även uppför bergen med 10 kg mer än de andra helt INSANE. Nya favoriten är annars Marc Hirshi 23 årige schweizaren som är så galet åkstark och vilken utförsåkare helt sjuk snyggt när han kör ifrån alla utför superkul han fick vinna nu solo efter 2 knappa spurtförluster i utbrytning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar