onsdag 2 september 2020

Smackfinal TT Syratomten 17 km - test av framhjul och Tobias Ludvigsson & Patrik Nilsson nya ambassadörer

 Long time no seen.. Inte skrivit något på några veckor. Varit lite annat men har fortsatt cykla ganska bra och hunnit med några race och ännu fler bra träningspass. Igår var det final i Smackserien för året det blev ju inte så många lopp i år då det mesta ställdes in och själv hann jag bara med 2 st i serien. I Skokloster TT för ett par veckor sedan kom jag 2 bakom starka elitcyklisten Jimmy Carlsson som kör för Motala och igår blev det repris på det och en ny 2 plats bakom Jimmy i ett  Covidanpassat startfält begränsat till 50 cyklister. Tight igår jag var 8 s bakom Jimmy och kunde hålla Magnus Fagerström bakom mig med 5 s. Båda dessa är ju 20 + år yngre än mig och mycket välmeriterade så det är en gammal silverpil som blir H 55 nästa år ändå ganska nöjd med. Loppet var kort och stenhårt bara 17,3 km och en ganska teknisk kurvig väg första 4 km från Arlanda Test Track ner till Kimsta och Almungevägen där det var ett obligatoriskt stopp klicka ur och sätta ned foten i marken vid stoppskylten. Det var ingen lek då det var nerför till stoppet med en tvärnit för att få stopp helt ner med foten i marken och sen starta igång igen. Man tappar rejält med snittfart av det och jag gjorde som väntat och enligt plan den tekniska delen lite försiktigare än "ungdomarna". Kunde se på Strava compare sen att jag tappar en 6-8 sekunder bara den sista korta biten innan och vid stoppet. Men det gick desto bättre på snabba Almungevägen tillbaka mot Väsbyhållet. Lite medvind i den fina tidiga höstkvällen i den riktningen och jag fick ett härligt driv de dryga 4 km på rakan med snabbaste tiden igår det segmentet som gick med 51,2 fart och 352 watt. Fartsnittet var "bara" 43 efter stoppet men 46,7 efter rakan. Sen var det slut på det roliga Skånelavägen tillbaka är tuff och nu var vinden sida mot. Solen rakt i ögonen också och omkörningar av andra cyklister lite läskiga med dålig sikt rätt in i solen. 

Kunde i alla fall kämpa på bra och hålla kraften även om farten förstås gick ner lite i de sega uppförsbackarna mot målet. Fick ut det jag hade och 45.7 snitt inkl den tekniska första delen och ett helstopp är jag klart nöjd med liksom kraften 340 w snitt. 

Med bästa tjejerna och klubbkompisarna i Cellexir Cycling Sara Hedberg en av landet allra bästa kvinnliga cyklister och helt dominerande i D 40 vann "som vanligt" igår och Marlin Brown tätt efter på 2 plats. Way to go girls:-)


https://www.strava.com/activities/3996813440


Mitt nya värstingshjul fram FFWD Falcon är suveränt skönt att cykla med och känns riktigt snabbt synd att det inte är några fler race nu att köra men får se fram mot nästa år. De pass jag testat hjulet har gått i pb fart flera av dem, så peppande att cykla med. Körde Fysingen Runt 19 km med hjulet först med TT på 46.9 fart sen ett par dagar senare med linjecykeln Trek Madone på fin fina 43.6 kmh och 26 min blankt klart snabbaste någonsin på rundbana med racer. Hade årsbästa kraft också 350 w så inte enbart hjulets förtjänst skulle jag tro men nog är det snabbt alltid. I min fb grupp JB Testar gjorde jag förra helgen ett prov på 8 km med TT cykel på Almungevägen där jag testade min 3 olika framhjul alla av premium modell men med olika profil. Bontrager Aelous 50 mm tub Zipp 808 NSW samt det nya FFWD Falcon. Det blev stört av tilltagande regn och vid testet av Falcon ösregn så får göra om det men på 305 npw på alla hjulen blev farten 45,0 på Bontrager 45,3 på Zipp och 45,4 på Falcon.

Slutligen så är det så himla roligt att Cellexir familjen bara växer. Nu har vi t ex utöver landets bästa kvinnliga medeldistanslöpare genom tiderna Malin Ewerlöf nu också både Sveriges nuvarande bästa cyklist Tobias Ludvigsson och vår ledande triatlet Patrik Nilsson i absolut världsklass med hela 5 Ironmanvinster och 7.49 som svenskt rekord som ambassadörer. Det bästa kvitto vi kan få av professionella och ledande atleter som verkligen gillar och uppskattar våra produkter.

Intervju med Tobias Ludvigsson

Intervju med Patrik Nilsson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar