söndag 16 mars 2014

10 blåsiga Roslagsmil

Oj vad det blåste idag. Kall nordanvind som malde ner mig rätt bra. Hade ambitionen att köra rätt hårt 10 mil solo med racern. Gav mig ut vid 14 tiden soligt och fint men inte direkt någon vårvärme med temp runt nollan, och så vinden. Jäkla vad det blåste mot och sida mest hela tiden. Man blir rätt nedmald i kall hård motvind. Försökte hålla tempo så gott det gick utan att ta slut. Jämn puls för snitt 141 och fart 33.3. Körde vanliga "testvägen" över Fresta Vallentuna mot Norrtälje på gamla Norrtäljevägen. Vände efter 5 mil och såg fram mot medvind hem. Bra skjuts invinden första milen efter vändning men sen blev det mycket kantvind hem, eller om jag bara var trött?

3 timmar runt nollgradigt i rätt hårt tempo är lite på gränsen för mig, brukar ta slut på energi i kylan men idag höll det hyggligt hem för låång het dusch. Har märkt att Garmin Edge och min Ibike inte visar samma sträcka / fart. Testade en tredje idag med Strava via Iphone för att se vilka som visar liknande sträcka / fart. Garmin Edge visar alltid några % mindre sträcka och därmed fart. 10 mil prick på Edhe blev 101.7 på Strava och 101.8 på Ibike så jag tror att Strava appen (GPS) och Ibike hjulmagnet stämmer bäst. Någon som upplevt samma differens?

Strava här och Garmin här nu lite belöning med varmrökt lax, sparris, edamamebönor och massa annat gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar