måndag 25 december 2017

Rough Ride 90 k Juldagscykel

Karaktärsdanande. Ingen lek hem sista 4 milen tillbaka till.Smidö idag. Nollgradigt kraftigt regn och motvind. Tur jag hade en bra dag med huvud och kropp i fin fin form och kunde ta mig tillbaka utan att bryta ihop även om sista 2 milen från Bålsta trakten var lite onödigt utmanande, dyngsur frysande med stor hemlängtan.

Desto skönare nu efter ännu ett julbord, mätt och belåten inne i värmen med storfamiljen efter 90 tuffa km


Worth riding for

Strava skickade årets siffror. Började sent ute i år efter operationer och uttag av titan och metallskrot i höft och nyckelben januari och mars. Så ingen utecykling eller Strava logg förr än sent i mars. Sedan dess har det rullat på bra med 1160 mil plus 9 idag och det blir väl dryga 1200 mil ute i år trots sen start. Ungefär i nivå med senaste 5-6 åren.

358 timmar har det tagit enligt Strava 174 pass 414 pr och 27 KOM.https://2017.strava.com/en-us/videos/1251806ffabb8713f00270c5829f0508c4abf603/

Nu ska jag snart ta en skön benmassage med bästa julklappen jag fick av min kära fru. En infra röd massagelampa / apparat. Infraröd ljusterapi är ett helvasst biohack. Ger massor med energi till muskler och celler, läker och restaurerar en grande.


Men först en Irish Coffe. God fortsättning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar