söndag 18 mars 2018

Bosön "Velodrome" - Premiär med Trek Madone

Väldigt kul att premiärcykla med nya CRT teamhojen Trek Madone. Wow vilken härlig känsla det var på "löparvelodromen"som Bosön glädjande upplåter lite cykelträning på i arla morgonstund. 07.00 var startid idag och vi i CRT hade fått plats på ECI / Falkens träning, schysst av dem och vi blev kanske några för många på banan för hrdkörning men kul kul att svänga runt runt.

Vi cyklade 8 x 8 minuter med 2 min vila som förra gången. Men nu två stora grupper om ca 12 per grupp. Farten hölls igen första intervallerna och stegrades lite hela vägen till drygt 41 den sista. Den gav lite pulshöjning och "jag vill ha mer" känsla till lite hårdare körning i en spontan intervall efter passet.

Svenske mästaren på både linje och tempo Alexander Gingsjö cyklade vidare ett gäng varv i högre fart. Jag hängde på en 7-8 varv bakom och njöt av farten och cykeln. När han slog av fortsatte jag några minuter själv nära den maxfart man kan ha inne på tartarbanan runt 43-44 och ca 400 w utan att äventyra säkerheten i kurvor för pedaler som kan gå i backen om fart och lutning blir för hög.

Dagens CRT team Björn Drakenward Richard Lööw, jag (I STHLM VR Sub 7 dress av min fd klubbkompis Jimmie H utnämnt till 2017 års fulaste dress... Men snabb var den:-)Stefan Ljungberg och Torbjörn De Jager . Stefan Kuhl saknas som också var med idag.

Dagens kraft och pulskurva visar att det var den sista 8 minutaren men framförallt den extra efter som gav dagens pulshöjning


Blev ett alldeles lagom pass, speciellt med tanke på att jag är 8 dagar in i ett 14 dagars block med högintensiva intervaller varje dag. Känns skönt mör i kroppen nu. Igår värmde jag dessutom upp med 5 k rodd i ganska snabbt tempo innan intervalkerna på Wattbike. Men idag gick det på inspiration av att cykla på riktigt och framför allt på en helt ny fantastisk cykel. Intressant expriment det här med intervallpass 14 dagar i rad. Orörd mark, aldrig gjort något liknande. De flesta passen enskilt är inte superhårda på något sätt och hålls inom en timme inkl uppvärming och nedrull. Men de ackumulerar förstås en hel del med högintensiva inslag varje dag i två veckor. Imorgon nya tag på Wattbiken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar