torsdag 8 mars 2018

Välkommen hem! 35 graders skillnad på cyklingen

Brrr vilken skillnad mot cyklingen på Phuket förra veckan. Vi kom hem i tisdags kväll till ”mysiga” eller kanske nja? vinterstockholm efter en bra men oerhört varm sista dag och natt i Bangkok. Vi hittade en schysst rooftop restaurant på 38 vån bara tvärs över gatan från vårt hotell för avslutsmiddag Man ser vår hotellpool långt där nere på 14 våningen.

I poolen där svalkade vi oss efter en dag på stan i nära 40 grader. Det blev några sällsynt goda drinkar till badandet. Vilket jag behövde big time efter traumat tidigare på dagen när tjejerna TVINGADE mig att fika på ett trevånings Hello Kitty House. Vet inte om ni kan föreställa er men tänk er en orgie av rosa extremt sockriga bakelser och lika överprissatta som syntetiska fruktshaker. Mitt bland tre tusen Hello Kitty dockor ackompanjerad av extremt enerverande asiatisk dagispop på hög volym. Tror du döttrarna garvade åt min ångest och nära döden upplevelse.

Ungefär så här hemskt var det..


Lite mindre jetlaggad idag vaknade kl 04..30 pigg istället för 02.45 igår (alltid värre att flyga västerut för mig) tog jag cykeln till stan idag.efter en timme styrketräning mellan 6-7.  -3 grader och lite snö på g. Välkommen hem! 35 graders skillnad, kändes lite surrealistiskt efter 4 härligt varma cykelpass på Phuket. Men det gick ju det med och jag glädjer mig åt ljuset som börjar komma tillbaka samt att det nu bara är tre veckor till vi åker på CRT läger till Mallorca.

Phuket cykling eller Stockholm? Få se svårt val..



En kul grej som händer imorgon är att jag ska hämta en ny gäst hem till Vinterstudion. Ett träningsredskap som kan hjälpa mig till toppform hoppas jag. Mer om den i morgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar