söndag 20 oktober 2013

Bonkning & Rioja

Softar i musikrummet med Winnerbäcks nya (lyssna t ex på Skolklockan vilken låt!) en grym Rioja och lite chips. La Vicalanda Reserva 2008 som jag köpte några flaskor av på flygplatsen i Alicante förra veckan, MAGISK! Vet inte om den kombination är den optimala som start för uppbyggnaden inför nästa år men jag inbillar mig det.

 Idag är det lite dagen efter. Hade gäster igår och det blev mycket gott och sent i säng, så ingen cykling idag. Tog dock 30 min i roddmaskinen i träningsstudion framför Björkmans dubbelfinal tidigare plus lite lätt styrka så uppbyggnad för säsong 2014 är igång. Fick ihop nära 30 mil söndag- lördag så klart nöjd med det. Men igår var en rysare. Gav mig ut på sen eftermiddagen för en tänkt 2 timmars runda. Hade bara en dryg liter vatten med mig inget annat, dessutom lite tunt klädd. Började bra och fick lite flow och förängde rundan med att ta ett "Markim" varv och insåg att nu blir det 8 mil och 2.5 timme istället. Ja ja det går nog bra det med, eller? Nej det gjorde det inte, efter 90 min kunde jag inte hålla värmen längre i den allt kallare seneftermiddagen med ca 1 plusgrad. Vattnet var slut och jag hade 2 mil hem. En jäkla oskön känsla det där som flera av er säkert känner igen. Ingen energi kvar på skakiga ben och en längtan till mat och en varm bubbelpool så stark som aldrig förr. Kom hem till slut och lovade mig själv att inte åka ut tunt klädd och tom på energitillskott någon mer gång i vinter.Strava Märkte det även förra året, jag har svårt med mer än 2 timmar i kyla, det är som att kroppen får lägga för mycket kraft på att hålla värmen och mer och mer slår av, svettig som tusan, fryser mer och mer, en minst sagt otrevlig paradox. Tinade upp till slut i bubbelpoolen sen blev det en riktigt trevlig middag med goda vänner. Så energilagren blev mer än väl återfyllda och fortsätter på den vägen idag. Snart Pulled Pork och lite mer vin. Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar