tisdag 17 november 2015

4x8 gick bra idag så jag anmälde mig

till Mallorca 312 som går den 30 april. Chans till revansch för vurpan och nyckelbensbrottet i år som kom på dålig liten väg med massa grus i en kurva efter dryga 11 mil.

Nästa år siktar jag på långa varvet som lik som namnet antyder är 312 km långt med nätta 4500 höjdmeter. Vägsträckningen är samma de första 9 milen och man kan välja ända fram till dess vilken man kör. Fick en impuls i år att svänga höger mot långa varvet då jag var bland de 10-20 första dit efter alla klättringar. Men valde tyvärr den ödesdigra vägen till vänster och vurpan. Nästa år blir det höger om det känns ok efter de tunga klättringarna och 9 mil.

I år körde snabbaste killen med 35.1 fart på 8.52. Puh låter som ett dagsverke det. Det gäller ju att ta det lite lugnt så här i starten efter alla skador..

Bra intervallpass idag på Monarken. Tog en repris från vårens intervallinferno på GIH och cyklade 4 st 8 or efter en kvarts uppvärmning. Den första på max. Den överträffade klart min förhoppning men priset blev högt. Fick sänka ca 50 w på resten. Men sammantaget kanonpass det hårdaste sedan brutna höften och tog den sista 8:an stående. Något jag tänker fortsätta lägga in på många pass. Ger en skönare "helkroppsupplevelse" och bra allroundträning. Inbillar mig också att det är bra att kunna stå upp då och då i klättringar och ute på vägen. Det verkar i alla fall Contador och Chris Horner tycka som båda står mest hela tiden uppför.

3 kommentarer:

  1. Att stå är hårt och melodin för små killar som mig. Tänka sig, kan jag ha inspirerat självaste bohr?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev Edvin och jag här...David Schwieler skall det vara...

      Radera