måndag 30 november 2015

Phuket från halvironman till Bangla Road

Riktigt fin cykling idag vi körde en vacker varvbana på en dryg mil 3 varv med böljande vägar med bra asfalt. Det går att hitta kanonfin cykling på Phuket och när man kommit in i vänstertrafiken någorlunda så känns den säkrare och säkrare.

Trots sent nattsudd igår kändes kropp, höft och ben bättre än tidigare och idag var det bara 32 grader så när de andra var nöjda skarvade jag på med dryga 4 mil till. Gjorde ett MAF test sista två milen med bra resultat. 36 fart ut och hem med 136 puls var SÅ mycket bättre än jag vågat hoppats på. Cyklat runt 45 mil nu på 6 dagar och imorgon kväll innan vi åker hem blir det några till. Jag kunde aldrig drömma om att det skulle kunna gå så bra så här bara drygt 2 månader efter ett brutet höftben. Har fortfarande lång väg tillbaka framför allt med gången som jag har lite jobbigt med haltande och ont, men att cyklingen går så bra kan jag bara  tacka gudarna för.

Igår var verkligen en heldag. Det var Challenge Laguna Phuket halvironman och en 7-8 från vår grupp Terrible Tuesday tävlade och alla vi andra var och tittade och hejade oss hesa.

Mattias Krantz sliter sig upp i sista branten på mördarbacken med 18.3 % lutning Lars Frick supportar.
TT:s pro Emma Graf i samma backe
Tommy Jansson urstark 2:a i AG 45-49

 36.5 graderoch framförallt löpningen var som ni förstår stentuff. Alla kämpade grymt i värmen och det firades rejält igår kväll med middag på finkrog inne i Patong. En hel del drinkar och sen ett studiebesök på ökända Bangla Road. Jag har varit där förut, för många var det första gången. Jag vet inte om en beskrivning lämpar sig i tryck och det blev en hel del höjda ögonbryn innan vi festade och dansade vidare på svenskbaren GG till sena nattimmen.

Bangla Road a most tragic place for working girls.




1 kommentar: