lördag 11 mars 2017

Utepremiär hemma - Tänk att så mycket producerad energi kan ge så mycket energi

Det är ju lite konstigt. Jag cyklade 3 h och 50 min 114 km solo på CX med skärmar och dubbdäck. Det är mitt längsta pass på nära ett år. Dessutom första utecyklingen hemma i år, på en ansträngning som var jämnhård på en för mig mycket hög pulsnivå av 140 som är 80% av maxpuls. Jag gjorde sannolikt av med runt 3000 kalorier och ändå kåndes det under den fantastiska cyklingen i solen att jag på något konstigt sätt fick ännu mer energi av lyckan att vara ute "på mina vägar" igen med en frisk, pigg och ganska stark kropp.

Många nypa sig i armen ogönblick i solen idag på de välbekanta varven runt Markim. Körde 2 varv a 31 km runt Markimbanan. Knappt en enda bil och märkligt nog inga cyklister heller. Jag, cykeln o vägen i perfekt symbios. Eller som den sköna låten med Keane "Perfect Symmetry"  som kom i lurarna när jag hade solen mitt i ögonen och vinden i ryggen. Ett av flera Runners High idag.

Premiärcyklade i mina nya Bose GC 30 trådlösa inear med steglös noicecancelling. SÅ grymt ljud och ställer man nc i minläget hörs trafiken bra igenom. Bra ben idag och känner mig starkare i kroppen än på länge. Yoga och styrketräning som levererar. Däremot halvrisig aeobisk form ca 10 pulsslag högre givet ansträngning mot i form. Men idag gick det på inspiration. Det är så otroligt härligt att vara tillbaka smärtfri och frisk igen så det kom en tår under ett sentimentalt ögonblick.

Rundan på Relive
https://www.relive.cc/view/895974363

Inte handikappad längre trots att jag lånade platsen mot väggen i solen vid Lunda Livs varv 2 för en smörgåspaus

Ett långt bubbelbad senare och Kajsas sagolika heta ingefärskyckling med det lika sagolika Black Stallion Cabernet Sauvignon till

Som Oscar Wilde sa "Jag är en man med enkel smak ge mig det bästa så är jag nöjd. Skål!


3 kommentarer:

  1. Jag måste då säga att en bra blogg innehåller matreceptet som man de facto skryter om. :)
    Hade varit kul att testa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-)Fredrick! Kajsas matlagning kan man inte skryta nog om:-)

      Radera
    2. Haha, ja men det låter bra. Då får gärna lägga in receptet som en kommentar här, eller maila på Fredrick.Granat@hotmail.com

      Tack. :)

      Radera