lördag 24 januari 2015

10 mil i vinterstudion och paus i vita månaden

Är inget större fan av långa inomhuspass men idag körde jag 10 mil Monark. Ute cykling kändes inte aktuellt i vinterlandskapet och jag ville se hur kroppen tog några timmars jobb på nästan uteslutande protein och fett sen två veckor. Så ner i min egen vinterstudio och börja trampa. La mig på puls 125-130 och fick i början sällskap av Vera som tränade golf
Sen blev det Vinterstudion med glädjande framgång i damsprint för Jennie Öberg som var helgrym. I och för sig i avsaknad av de bästa norskorna och svenskor. Men en seger är en seger. HÄRLIGT! Som Anders Blomqvist brukar skrika till på sitt karakteristiska sätt under loppen.

Minuterna tickade på lite enklare än de brukar inomhus tyckte jag. Inga svackor och efter 2 timmar tänkte jag att jag kör till 100 km prick. Ökade sista kvarten och blev klar efter 2.46 och 2646 kalorier med 220 w snitt och puls runt 128. Kanske ca 10 % svagare än i toppform men kändes klart bra, framför allt efteråt.
 Inga cravings efter mat eller energi. Börjar nog bli lite fettdriven nu. Tog ett långt bad ute i spabadet, vackert med all snö. Sen efter härlig lime och örtmarinerad kycklinfile med ugnsrostade grönsaker och mangosalsa följt av kaffe och hembakade chokladbollar a la paleo/ lime dadlar / kokosfett / kakao / cashewnötter  / kaffe och lite annat gott i mår man rrätt bra. 

Frågan ärhur jag mår om några timmar? Ännu bättre troligen, i alla fall på kort sikt. Kajsa och jag ska på stort 50 årskalas i stan nu och vi avser planerat bryta vår vita månad tillfälligt ( gått 3 veckor nu) kommer även äta av allt som bjuds, någon måtta måste det ju ändå vara på hälstotemat. Men jag tänker inte gå all in (hoppas jag i alla fall)  Måste ha ork kvar till nytt stort kalas i Paris på måndag. Skål på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar