tisdag 6 januari 2015

Skridskopremiär & Sufferfest A very dark place

Vad kul det var att åka skridskor idag. Blev inte en enda tur förra året då isarna aldrig blev bra. Bor 50 meter från Edsviken men den har inte riktigt lagt sig än så det blev ett par varv runt Vallentunasjön med några kompisar.
Ingen trängsel idag

Vilken is, fantastisk. Bra många år sen det var sån här is. Blev väl runt 3 mil. En bit in på andra varvet kom jag på att jag kunde sätta på Strava och höll bra fart (för mig) sista milen. Härlig träning.

Sådär lite skönt trött på eftermiddagen men hade bestämt mig för att köra ett Sufferfest program på Monarken. Tog "A very dark place" 2 st 30 sekunders intervaller följt av 5x4 min med 3 min vila. Även om det var betydligt mörkare än på Vallentunasjön grävde jag inte ner mig helt på botten idag. Ett perfekt after skate pass, ja det tycker man kanske inte i 4 intervallen men efter sista är man rätt nöjd med dagen. 
Bara 2 minuter kvar..

Nu en magisk kyckling shechuan och till det bubbelvatten😃

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar