söndag 11 januari 2015

Growing Young med snöcykling & vurpa

Idag var det utmanande väder för vintercykling. Mycket snömodd på vägarna och snön yrde mest hela tiden i den rätt starka vinden. Jag fick även säsongens första vurpa vid Fresta Kyrka då en snöröjare bara körde ut mitt framför mig på vägen från en parkering. Fick väja och ramlade direkt. Vurpan tog som tur var inte så hårt. Så jag nöjde mig med att spänna ögonen i chauffören och sen åka iväg igen. Han tänkte säkert "skyll dig själv idiot som är ute i det här vädret".

Blev knappa 3 timmar i lugn fart, ut mot gamla Norrtäljevägen och hem igen. Ville köra på lite större vägar med förhoppning om någorlunda ok underlag. Men fick vända strax efter korsning av E 18 då vägen blev mer som en tvättbräda och omöjlig att cykla på. Det blev ändå en kul och intressant tur. Lyssnade på Growing Young ljudbok. Kommer nog skriva mer om den senare här. Den handlar om hur man kan stoppa, fördröja kroppens och cellers åldrande, ja t om föryngra oss. Med risk att ta till överord tror jag det kan bli a lifechanging experiment att testa  råden. Ska bli superspännande att prova och lär återkomma i ämnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar