tisdag 7 april 2015

8 mil tempopremiär med KOM

Kul att premiärköra nya tempocykeln idag. Kanonväder med sol om än lite väl blåsigt. Lågintensiv träning var ordinerad 2.5 timme så förutom lite sakta upp och nedrull tog jag 8 mil på låg och en stund på slutet på medelpuls. Kändes bra segt i benen ut bort mot Almungehållet i sida motvind och jag tänkte att den där cykeln var kanske mer snygg än snabb? Även om den kändes skön (förutom när jag slog i knäna i armbågsstödet när jag stod upp). Men Ultegra DI 2 var en angenäm debut. Verkligen suveränt att växla med. Efter vändningen blev det glädjande bra fart hem, den där cykeln var nog kanske inte bara snygg utan lite snabb också? Med en tempoökning på slutet lyckades jag ta ett KOM av mig själv på Sandavägen knappa 5 km från Fresta svagt uppför till Hagbyrondellen. Min vanligaste träningsväg. Såg på Strava att jag cyklat där 76 ggr (plus en massa ggr utan Strava) men aldrig så fort som idag, dessutom med lågpuls 136, kul.
Körde cykeln med 58 mm framhjul från racern idag då vinden var för stark för 90 profil.
Trek Speed Concept JB Edition får 4 Kenta av 5 fan rätt schysst alltså..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar