måndag 6 april 2015

Två hårda pass idag, skönt mör nu

GIH intervaller ikväll 3 x 8 följt av en bonusfyra i påskgåva av Olof & Tom         ( tack😃). Kändes riktigt bra ikväll, framförallt med tanke på att det var dagens andra träningspass.

Vi var ju på landet hela påskhelgen med storfamiljen och firade Kajsa som fyllde år igår. Så mycket gott att äta och dricka hela helgen.
Mellan allt påskgodis, mat och snaps spelade vi lite jumbobadminton, kul tyckte Vera o jag. Hann med 13 mil på påskdagen också, Strava, sen var jag ju tvungen att cykla hem CX cykeln idag. Eftersom träning inte fanns på schemat med tanke på kommande kvällsintervaller på max så tänkte jag rulla lugnt hem den kortaste vägen dryga 3 mil från Smidö över Kungsängen och Rotebroleden hem till Landsnora. Men ben och huvud ville annat. Vädret var ju nu äntligen på gång med sol och några grader varmare, vinden var dessutom övervägande med så jag fick relativt omgående feeling och ökade farten första milen. Sen fortsatte jag strax under tröskel, lite till och lite till. Känslan var grym och det gäller att passa på när det mesta känns rätt så jag låg på rätt bra hela vägen hem och kom in på ny rekordtid, på CX med skärmar. Strava Årets första KOM blev det på köpet också mellan Bro och Kungsängen. Bra och härlig uppvärmning inför stundande GIH intervallerna. Skönt mör i benen nu fick sen ut mellan 18-20 på borgskalan i intervallerna så lär somna gott ikväll. 

Riktigt bra form på g känns det som. Helgens tre cyklingar kändes mer eller mindre kanon, speciellt utcyklingen i torsdags med en känsla som jag tror mig knappt aldrig haft. Det var som om hastighetsmätaren "gick fel" åt rätt håll. Imorgon ska jag premiärcykla nya tempocykeln. 2,5 timmar "distans" står på schemat. Länge sen jag såg fram mot ett träningspass så. Som ett barn kvällen innan julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar