fredag 17 april 2015

På gränsen

På väg hem från GIH nu efter pass 14 av 15 högintensiva intervallpass. Idag 4x8 minuter och trots vilodag igår tog det bara en intervall och 4 minuter in i andra innan benen började säga ifrån ordentligt och resterande 20 minuters intervalltid blev en gigantisk mental och fysisk kamp som jag hade gett upp långt tidigare utan Toms eminenta coachning och peppning. Som en urvriden trasa efter intervallerna men hur omöjligt det än känns när det är 2 minuter kvar så går det på något konstigt sätt.


Känner att jag är farligt nära gränsen, kanske redan en bit över och skulle nog behöva lite mer återhämtning än vad nästa och sista veckans program medger med sista intervallpasset måndag samt sluttester onsdag och torsdag innan planet lyfter mot Mallorca nästa fredag. Men får hoppas på en fin helg med mycket vila. Finns risk för lite mindre av det lördag kväll då en av mina bästa kompisar har stor 50 års fest.  Tom varnade mig för att festa hårt på lördag du behöver vila om du ska kunna prestera på Mallorca 312 lördagen efter sa han och med det här programmet har du inte råd med det. Menar du det sa jag och insåg du har nog tyvärr rätt. Jag ska försöka hålla mig en bit bort från drinkbordet. Klarar jag det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar