onsdag 29 april 2015

Bakslag - den ofrivillige hulken

Kolla högermen! Bra tryck i den. Tyvärr inte bara muskler utan en hel del annat som inte ska vara där. Efter gårdagens 20 milare blev det tidigt i säng och när jag skulle lägga mig upptäckte jag att hela högerarmen var rätt hård och kraftigt svullen. Imorse när jag vaknade och gick ner till de andra för frukost hade jag först glömt bort det. Men när jag skulle ta på armvärmarna insåg jag ju att även om det ser lite coolt ut kanske jag går över gränsen (det gjorde nog redan igår) att köra vidare på det här.

Om jag inte själv har förståndet att förstå när kroppen säger nej så  hade de andra killarna det och gav mig unisont startförbud idag. För jäkla surt. 

Bäst att traska bort till sjukhuset för säkerhets skull. Har varit där nu och det var nog tur. De beskrev 3 möjliga scenarior det kan vara varav ett par lät riktigt otrevliga och allvarliga som kan ikludera inläggning med dropp för att inte riskera att slå ut njurar. De har tagit blodprover nu för att finna ut och ska ringa om en timme när analysen är klar

1 kommentar: