onsdag 23 december 2015

Julvila på Smidö


Gud vad det var skönt att svänga in på Smedslingan på Smidö och de sista hundra meterna på grusväg. Äntligen framme för en lång skön julhelg med storfamiljen. 

Vårt kära Smidö 23 december ingen vit jul men det är jag inte den som beklagar.
Härligt att parkera cykeln

Välförtjänt julvila nu efter ett block med 5 raka träningsdagar och 11 timmar cykel. Inslag av hög intensitet varje dag. Helt klart nära overload i benen nu sista två dagarna. Kände det på gårdagens hårda 2x20 på Monarken och även på dagens utcykling 6.5 mil med sedvanlig omväg över Sigtuna. 10 min uppvärmning sen  8x9 min i zon 4 med 1 minuts vila. Runt 145 puls i intervallerna. Starka västliga vindar så kraftig motvind mest hela tiden. När alla 9:orna var gjorda så var egentligen passet slut, men det var två kalla blåsiga mil kvar till Smidö och kunde inte slå av för mycket, då hade jag börjat frysa. Kunde hålla värmen och humöret på topp med hjälp av Coldplays nya skiva och längtan till stundande julhelg med hela familjen.

Känns annars som kroppen svarat riktigt bra på senaste tidens hårdkörning under coach Bäckstedts program. Kollade vilopulsen igår på kontoret och mätte i nivå med lägsta någonsin. Nu tänker jag inte låta pulsen gå upp av annat än snaps och julmat förr än den 25 då det blir juldagscykling.


God Jul allihop önskar tjejerna och jag från soffan på Smidö!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar