söndag 6 december 2015

Kompiskampen del 2

Tog december etappen av Kompiskampen på Monarken nyss. Efter 272 w i november och en bra träningsvecka i Thailand var målet >300 w idag. Tog 3.5 kg motstånd och tänkte försöka hålla 90 kadens och 315 w så länge som möjligt. Disponerade tokigt (överskattade uthålligheten) med ca 95 kadens de första 7 minuterna. Det kostade rejält andra halvan där jag fick slita bigtime för att hålla 85 kadens. Minuterna blir vidrigt långa när man hela tiden tappar effekt. Men jag kämpade hela vägen och kom in på snitt 310 w och 4.19 w/kg över de 20 minuterna. Inte så tokigt med tanke på min något mindre lyckade höst. Jag har fortfarande stora problem att gå 10 veckor efter höftbrottet. Min kropp verkar mer gjord för att cykla..

Kompiskampen framför ännu ett Sara guld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar