lördag 19 december 2015

Solskenscykling på en av årets mörkaste dagar

Ur led är tiden. Varmare den 19 december än på midsommarafton. Inte mig emot med mildvädret tvärtom tackar tar emot och njöt av solskenscyklingen idag. Nära 10 grader och svag vind. Solen t om värmde när jag och grannen Lasse G stannade till på Markimvarvet och njöt en stund efter en dryg timme.

Härligt att vara tillbaka "hemma på mina vägar" efter 3 månaders frånvaro. Hade 3 timmar på schemat i zon 2 med två hårdare 20 min intervaller. Cyklade de med nära 150 puls och det kändes helbra. Stumnade inte och återhämtningen var snabb. Lasse tyckte jag var i "för bra " form såhär snabbt efter skadan och jag måste nästan hålla med. Känner mig ganska långt ifrån en idrottsman när jag haltar och vaggar fram, men när jag kommer upp i sadeln börjar det redan hända grejer. Ingen hög fart idag men känslan var jättebra hela det fina passet.

Vi följde upp med en ännu bättre avslutning med ett bad i spabadet. Lasse hade tagit ner några knäckebrödmackor med julskinka och senap. Till det varsin pilsner i de 40 gradiga bubblorna. Livet på en pinne!
Poolsnacks

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar