söndag 16 oktober 2016

Gran Canaria dag 2

Trött, på väg i säng strax innan kl 12. Mycket cykel, spa, mat & dryck och ser fram mot sängen snart. Fantastisk vacker cykling idag. Kuststräckan bort mot Aguinigin (eller vad heter?) vidare till Puerto Rico och Puerto Morgan var ju bara så VACKER. Strålande sol och ett lättsamt tempo och njutningen var total. I alla fall till klättringen med stort K här på GC enligt många. Tauropasset 7,5 km runt 7% och tydligen framröstad som topp 50 klättring i världen (enda på gc på den listan). Var ju naturligtvis "tvungen" att köra fullt där så man inte kunde njuta för mycket av den makalösa naturen. Ja jag vet vad sjuk man är. Började min vana trogen för hårt i en överpepp och det blev snabbt slitigt. Kunde ändå njuta lite av de magiskt vackra serpentinsvängarna, ja lite alltså för ärlighetens namn var det rätt betungande fysiskt. Inte något pang pang i kroppen men en gammal man gör så gott han kan och kämpade upp hela vägen plus lite till faktiskt då det är en vänstersväng med ytterligare 1,5 km att skarva på upp till toppen om man känner för det. Det gjorde jag inte men den norske guiden hade sagt åt mig att ta den vägen och sen komma tillbaka och möta upp de andra så jag gjorde som jag blev tillsagd. Ganska nöjd ändå, i alla fall med den mentala inställningen även om jag inte är riktigt där jag vill vara i fart.

Fick liksom igår ihop 10 mil och drygt 1700 höjdmeter. Lugnt o fint förutom klättringen på max en halvtimme samt en stenhård monsterförning på en dryg mil i en härlig svag utför men i motvind på vägen hem. Nej nu läggdags godnatt!

!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar