söndag 23 december 2012

Maskinhaveri vid foten av Zoncolan

Igår tog jag mig an Monte Zoncolan på Realaxiom videorace. 28 km med den fruktade stigningen upp till Zoncolan på slutet med en snittlutning på 12% sista milen upp. Kändes bra i kropp och huvud de första 18 och hade laddad precis börjat mördarklättringen. Vad händer då? Maskinhaveri på motorn i trainern och programmet stänger ned. Lyckas inte få ordning på det nu, motståndet verkar ha fastnat i tungt motstånd. Segt, det är nåt med mig, datorer o maskiner. Inte helt kompatibla helt enkelt, och ändå köper jag hela tiden en massa nytt som ska gå sönder och krångla. Vad är det för fel på mig? Eller varför kan det inte bara få funka? Zoncolan får vänta, får läsa om den istället i den utmärkta boken Bergtagen som jag fick förra veckan.

Idag fick jag köra istället på den gamla motionscykeln, med hjälp av ett bra Sufferfest program There is No Try så var det ett utmärkt substitut. Har haft enbart låg till medelintensiv träning under hösten. Första intervallpasset på länge, jobbigt jobbigt, men lika skönt nu. Nu blir det landet och en lång skön julhelg. God Jul på Er!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar