torsdag 26 september 2013

Ilandsproblem

Det finns olika grader av problem här i världen. Men vad kan vara värre än ilandsproblem..? Exceptionellt irriterande har vår bubbelpool återigen gått sönder (haft den länge så den sjunger kanske snart på sista versen) En pump har läckt vatten och efter några veckors diagnos / få tag på reparatör som konstaterade att axeltätning var sönder kom beskedet att en ny kostar 7 tkr men den kanske den går att laga sa han.

Glädjande gick det att laga, betydligt billigare, tack Pumphuset Sollentuna. Glad för det hämtade jag den igår och skulle montera in idag. Kan väl inte vara så svårt tänkte jag? Jo tjena, glömde visst bort för ett tag att jag är en av norra europas mest opraktiska män. När jag monterat dit pumpen, fått dit munstycken började jag stolt fylla upp den med vatten och såg fram mot morgondagens kvällsdopp med en öl efter fredagspendlingen. En av veckans höjdpunkter, speciellt om man får med sig några av tjejerna i badet. När jag precis ska sätta på strömmen med vattnet fyllt kollar jag i innandömet och ser förskräckt att det läcker mer än någonsin från pumpen. Jag blir så trött, varför kan aldrig något bara få funka? 

Fick tag på reparatören som hjälpsamt per tel försökte diagnostisera. Troligtvis är det en gummipackning som kommit fel i kopplingen till pumpen eller är låskopplingen inte tillräckligt hårt åtskruvad. Ridå, ut med 1.6 kubik vatten igen av med kopplingen och försöka om igen. Och tro det eller ej, med de sista krafter innan en potentiell falling down och bortforsling av skiten så verkar det som jag nu fått det rätt. Poolen snart fylld, värmen på och om den hinner upp till 39 grader tills imorgon så får jag mitt fredagsbad till slut. Visst är det hemskt med ilandsproblem? Eller är det bara jag? Som Ulf Brunnberg parodin i Partaj brukar säga.

Annars har cyklingen gått på lite både fysisk samt mental sparlåga den här veckan. Har pendlat i sakta mak till stan och jobbet varje dag, men vad kallt det blivit på nolltid. Hoppas värmen återvänder åtminstone lite. Alldeles för tidigt med minusgrader än. Desto roligare att se på slutet av VM tempoloppet igår. These guys are good! Det är ju absurt hur snabbt Martin, Wiggins & Cancellara cyklar, 53 kmh över 58 km! Häftigt undrar vad Martins wattmätare visade efter loppet, 450 W snitt kanske? There is room for improvement i träningstudion i vinter om man säger så..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar