fredag 13 december 2013

Vinyl & Rioja

Hade tänkt att köra lite trainer eller Monark i vinterstudion ikväll innan middagen. Men blev lite för sugen att smaka lite på den låda Rioja jag fick levererad idag från en kund. En utmärkt Olagosa Crianza 2010 som just nu njutes tillsammans med vinylnostalgi. Nyss lite Sting från mitten av 90 talet 
och nu har jag fått på en sån grym Sinatra platta från 1984 L A is my Lady med Quincy Jones and orchestra, makalöst sväng och vilken feeling.

Så otroligt nöjd att jag fått upp min gamla vinylspelare från 80 talet och nu inkopplad med RIAA förstärkare i vår finstereo från norska Electrocompaniet. Spotify, Sonos och digital musik i all ära men inget slår känslan av en bra vinylskiva på en bra anläggning. Jag och Kajsa rensade rejält i vinylsamlingen när vi flyttade in i villa 99 men jag är så fantastiskt nöjd att vi sparade ett par tre hundra godbitar. Allt går igen, inte minst kvalite. Vinyl börjar bli riktigt hett igen, undra på det. Man lyssnar ju på skivor när man spelar vinyl, inte som med Spotify, en bakgrund, känslan med fodralen, byta sida efter 4-5 låtar, nålen som ska läggas ned och passas in med rätt känsla love it! För att inte tala om alla minnen som kommer igen, bara ren och skär njutning.

Nej träningen kan vänta till imorgon. Nu Mack The Knife som Sinatra sjunger i texten "with the greatest sound you'll ever hear" Skål!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar