fredag 17 januari 2014

Building a Speed Mean Machine

-10 idag på vinterpendlingen till stan. Ett ymnigt snöfall just nu utanför och det känns väl inte direkt som det är i närtid man får testa tempocykeln. Men oj vad kul det ska bli så småningom.

Har nu uppgraderat min Cube med ett Zipp Super 9 Clincher Trots att dischjul i allmänhet och Zipp discar i synnerhet sannolikt aspirerar på titeln "världens mest överprissatta sportpryl" så åkte jag dit lika säkert som pundaren på Crack i jakten på högre fart och dom där avgörande sekunderna.
Zipps egen variant på crackpipa som pumpmunstycke

Med Zipp discen och nytt 90 mm framhjul tub Pro-Lite som kom på posten förra veckan så är snart min Speed Mean Machine klar.
Har ett par grejer till på väntelistan. Nya pedaler är beställt Dura Ace 9000 att byta ut Ultegra med. Har också blivit sugen på Rotor QXL oval klinga Peleton review Rotor QXL. Läsa lite recensioner marknadsförings / testdata om dess förträfflighet och ökade prestanda var allt som behövdes för att övertyga en "pundare" som mig.

And they say money cant buy you love?
Now its up to mind, legs, lungs & heart.

2 kommentarer:

  1. Klart du ska ha Rotorklingor! Kört det på LVG hojen i år och skillnaden är milsvid mot vanliga klingor.... Verkligen ;-) Tror att effekten är mestadels placebo tills man kommer upp i de sista 5% när allt annat, lungor, hjärta, ben osv är fixat men varför chansa?

    SvaraRadera
  2. Ja det är klart jag ska::-) provar med tempohojen först. Känns det bra, vilket jag tror och hoppas blir det på linjecykeln också. Kör hårt!

    SvaraRadera