söndag 26 januari 2014

Overcoming Alpe D Huez

Fick till en bra träningsdag till idag inför två stundande vilodagar i Paris nu månd-tisdag. Körde först Monark 50 min med ett MAF test (30 min på peggad puls runt 140) 290 w snitt idag på 3.5 kg vilket är nytt MAF rekord, kul. Tog en hård 10 min intervall efter på samma motstånd men nu med ca 96 kadens blev 338 w snitt och bra känsla utan att vägga. Som sällskap på duken hade jag Overcoming filmen om Bjarne Riis CSC lag i mitten av 2000 talet. Rätt välgjord film som på ett oglamouröst sätt visar det galet hårda jobbet som proffscyklist. Lite avslöjande nu också så här efter alla dopingärenden senaste åren att se hur Bjarne och andra agerade då och "höll masken". 
TDF i Overcoming

Sen blev det cykelbyte till trainern för att ge mig på det fruktade Alpe DHuez. Körde den ett gäng gånger förra vintern, men  premiär idag för säsongen. Gick på hårt med 145-155 puls större delen. Hittade snabbt ett bra flyt kring 77 kadens och ca 330 w. Inga större schackningar och hann upp på ny rekordtid med 15 sekunder till godo på knappa 42 min. I R L skulle det vara en världklassstid så lutningen verkar simulera några procent fel. Men svårt bra träning är det och vad kul det blir när jag någon gång kommer dit i verkligheten och känner igen varenda serpentin efter alla gånger jag kört backen i Vinterstudion.
Avrundade sen en grymt träningspass med ett styrkepass, benböj, utfall lite mage och sånt. 
Stången kändes lite tung efter Alpe D Huez

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar