tisdag 29 juli 2014

1008 mil i år & Bob Munden snabbare än Lucky Luke

Med dagens dryga 8 mil på tempocykeln i morse kom jag över 1000 mil i år. Det är ju egentligen ett ganska tveksamt beteende att snitta nästan 5 mil om dagen, en vilodag betyder 10 och 2 betyder 15 mil nästa dag för att komma dit osv. Hörde jag "Run Forrest run". Ja ja det finns väl värre  addictions antar jag. Av de 1008 är 125 Monark i Vinterstudion hemma 194 pendlingsmil och resterande 689 mil träning och tävlingar.


Det var förstås bra varmt idag att cykla tog 3 lugna mil 2 snabbare när jag provkörde Karby tempobana inför morgondagens Smacklopp sen 3 lugnare hem igen. Gick inget vidare idag och några kilometer / h mindre än förväntat. Kanske var det värmen? Hoppas på bättre imorgon om jag hinner hem. Nu är vi på väg till Åland på endygnskryssning. Vi passar på att bjuda svärmor och svärfar på en lite minisemester idag. Det passar ju rätt bra termometern visade 32.5 grader när jag parkerade bilen.

När jag gick på Stadsgården bort mot båten var det som att förflytta sig 28 år bak i tiden. Gjorde lumpen 86 på Isbrytaren Osen. Det var värsta isvintern i modern tid och det var här vi låg när vi inte var ute och bröt is vilket vi oftast var. Där gick man hundvaktspasset kl 02-04 i den bistra vintern och försökte hålla värmen. Kommer ihåg att jag lyssnade mycket på Peter Lemarc på en liten bandare jag smugit ut. 

Det var här vi låg med Oden. Dagens Birkabåt framför

Har jag då blivit något bättre av all denna träning i år? Ja ibland som idag undrar man ju. Det är inga stora kliv jag kan ta längre men det känns som topparna blivit bättre, dom bra dagarna cyklar jag lite snabbare spurtar lite fortare och presterar lite mer kraft.

Som vi alla vet "det finns inga genvägar till det perfekta ljudet" som Farbror Barbro sa. Och på tal om pratice makes perfect så måste ni se den här killen. Helt unbefuc..lievable. Bob Munden som tydligen dog 2012 drar siktar och skjuter på mindre än 2/100 sekund. Han skjuter 2 skott men du ser och hör bara ett. Obegripligt hur mycket en människa kan lära sig. Han är skön i intervjun också. "Aint nothing like it. The closest thing is the speed of light, which is far beyond" RIP Bob. Är inte på något sätt intresserad av skytte eller vapen. Men människor som gör det omöjliga tycker jag är extremt fascinerande. Lite av Bobs snabbhet vore bra att ha i spurten. Allt går och går det inte så går det ändå som Dregen sa. Missa inte att titta på Bob nedan. 

Vera med "sin" Morfar Sam snart 84 i kö på väg ombord.
Nu har vi kommit ombord i hytten och mina tjejer har gjort sig middagssnygga
Äntligen ute på däck i värmen nu måste vi till baren Skål!
Stockholms inlopp




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar