I gänget bakom Nibali och Fuglsang satt bla Cancellera och Sagan och fick se sig ifråncyklade, och favoriten Contador hade det ännu värre och kunde inte ens hålla hjulet på gänget bakom andra gruppen och tappade dryga 2 minuter. Såg nu att han fick mekaniska problem och fick inte i växlarna pga leran.
Ja idag var det verkligen gladiatorer på de blöta vägarna. Det skördade som väntat sina offer. Extremt mycket vurpor. Stackars Chris Froome fick ju bryta i svåra smärtor efter två nya vurpor idag på kort tid som tog illa efter gårdagens skador. Han bröt redan innan paven. Gissar han blev stressad av den höga farten och halkan och osäker pga vurpan igår och så pang ligger han där. Och har man gått omkull en gång blir det lätt en till med tappat självförtroende. Han såg inte direkt säker ut som Sagan på cykeln efteråt och efter andra vurpan kastade han in handduken. Kanske en kombination av skadorna och att han fått nog av vurpor. Det har ju debatterats huruvida paven hör hemma i TDF eller inte. Efter det här tycker jag det bör vara ett självklart inslag framöver. TDF är underhållning och bättre än så här blir det inte. Inga tysta överenskommelser om lugn transportkörning i klungan, full fart och extremt händelserikt. Mer sånt.
Ja idag var det verkligen gladiatorer på de blöta vägarna. Det skördade som väntat sina offer. Extremt mycket vurpor. Stackars Chris Froome fick ju bryta i svåra smärtor efter två nya vurpor idag på kort tid som tog illa efter gårdagens skador. Han bröt redan innan paven. Gissar han blev stressad av den höga farten och halkan och osäker pga vurpan igår och så pang ligger han där. Och har man gått omkull en gång blir det lätt en till med tappat självförtroende. Han såg inte direkt säker ut som Sagan på cykeln efteråt och efter andra vurpan kastade han in handduken. Kanske en kombination av skadorna och att han fått nog av vurpor. Det har ju debatterats huruvida paven hör hemma i TDF eller inte. Efter det här tycker jag det bör vara ett självklart inslag framöver. TDF är underhållning och bättre än så här blir det inte. Inga tysta överenskommelser om lugn transportkörning i klungan, full fart och extremt händelserikt. Mer sånt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar