lördag 13 september 2014

I'm a Lumberjack and i'm okay

I sleep all night and work all day. I cut down trees and i eat my lunch. Lumberjack song Monty Python

And then i ride my bike home.. Ja ikväll är jag MÖR. Cyklade ut till landet igår efter jobbet. Vanliga vägen över Sigtuna
Fredagkvällens utcykling @ 295 w

Idag allmänt arbete på landet. Höll på i nära 5 timmar med att hugga träd, röja sly, släpa grenar och stammar och elda. Man är ju inte helt van vid den typen av arbete men det var rätt kul när man är några stycken och utsikten ner mot vattnet och bryggan blev lite bättre på köpet.

Fick offra deltagande på KM linje idag för "skogen". Men fick en väl så bra träningshelg med en snabbtur ut igår, skogen och sen hård cykling hem efter ett par chorizo med bröd och en Heineken (bra prebikelunch?). Blåste övervägande mot hem och jag bestämde mig för att försöka hålla >300 w hela vägen. Efter en lite lugnare start hårt jämnt tempo i motvinden mot Erikssund och Sigtuna. Hade hoppats på bra medvind hem från Arlandastad men det blev inte mycket mer än sida av det, så slitigt värre att öka farten hem, kändes rejält i kropp och ben när jag kom hem efter 66 km med 37.1 fart, 323w, och "bara" 138 snittpuls så aerobisk form är bra nu. Igår 132 puls på samma fart men då i bättre vind. En god Chicken Tikka ikväll med hembakade nanbröd och några glas recovery Ripasso och jag hoppas vara fabriksny imorgon när man ska gå till vallokalen. Sen dags för en sväng till Sollentunavallen och lite löpintervaller. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar