onsdag 15 april 2015

Äntligen vila

Gud vad jag ser fram mot en vilodag imorgon. Länge sen sist jag kände mig i så mycket behov av vila. De stenhårda intervallpassen på GIH, 15 st eller så på 5 veckor börjar ta ut sin rätt. Söndagens 3 timmars vindinferno på Östgötaslätten följdes av 4x 8 min i måndags. Igår 2,5 timme och 8 mil ute i en kall kväll med mer blåst och regn och sen ikväll 3x8 igen på GIH.

Höll ihop det första intervallen men i de två sista dog benen helt sista 2 minuterna. Fy fan vad ont det gjorde och vad skönt det är när det är över. Känner att jag är nära gränsen till overreaching nu. Kan man lära sig att älska den här smärtan? Ja jag har inte svaret än, men gör i alla fall ett seriöst försök att ta reda på det.

Nu är det bara 4x8 kvar på fredag följt av 4 h distans lördag 4x4 måndag, muskelbiopsi tisdag (gräva ur en halv ärta muskelfibrer ur låret). Sen sluttester VO2 max test till utmattning onsdag och slutligen grande finale med nätta 20 min max TT torsdag innan vi flyger till Mallorca fredag morgon 06.50 cyklar 10 mil fredag em och kör Mallorca 312 så fort jag orkar med start lördag morgon kl 7. Men väljer "korta" banan 17 mil med 2800 höjdmeter Piece of cake, eller?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar