lördag 11 april 2015

Packad och klar

Ja inte av det goda rödvinet Barra som vi dricker till Kajsas outstanding Karl Johansvamp saffrans risotto. 
Men packad och klar i bemärkelsen att bilen är full med cykelprylar och allt är förberett för avfärd mot Linköping och Östgötaloppet strax innan 8 imorgon. Känns riktigt bra, inte bara av maten och vinet utan också i kroppen med en skön vilodag i solen med lite trädgårdsfix och annat småplock. Höll på att glömma bort och raka benen också efter nästan ett halvår utan den rutinen. Men nu är man cyklist igen, i alla fall visuellt.

Det ser ut att kunna bli riktigt hårt i byarna imorgon med kuling i prognosen och över 20 m/s i byarna. When the going gets tough.. Kändes inte helt bekvämt då med högprofil bak även om det förstås är fram som är viktigast. Så supernöjd idag med att Magnus på Sigge Cykel erbjöd mig att låna hans privata Bontrager Aelous 3 tub bakdäck, de satte dessutom dit min egen kassett. Det största tack, snacka om service minded.
Nu ligger Bontrager hjulet där med Merckxenoch bara väntar på årets kantvind imorgon. Nånting säger mig att det blir extremt imorgon på fler än ett sätt. Sweet dreams! 

Men innan det ska jag kolla på wonderkid Jordan Spieth som 21 år ung leder US Masters stort med -14 alla tiders major rekord efter 2 rundor, otrolig kille. Håller han? Ja jag tror det. Men hoppas det blir spännande söndag kväll. Tiger glädjande på g igen -3 idag och nu 7:a en bit in i 3 rundan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar