lördag 12 december 2015

Jul jul jul och lite hjul

Mycket jul idag. Julbord i Gamla Stan redan vid 11.30. Tog mina Fabolous Four tjejer och åkte buss o pendel in till stan.
Sara 13 (det går fort nu:-)

Hann med en timme på Monarken innan. Gick ok, men jag känner mig rätt seg, trött och gammal när jag haltar fram fortfarande. Kände mig lite piggare efter en OP Andersson och någon julöl till maten. Fick en puss av Alice min äldsta dotter också då blir man ju glad.
Fam Bohr Julbord 2015 edition

Sen gick vi på eftermiddagsbio och fortsatte jultemat med filmen En underbar jävla jul. Lite smårolig ungefär som förväntat och Robert Gustavsson förtjänar allt beröm han fått för sin roll som den något instängde konservativa pappan till en gay son.

Nu är det mer familjemys med julgranspyntning. I år för första gången med riktig gran. Vi firar alltid julen på landet men i år tyckte Kajsa att det behöver vara en riktig gran hemma också och slut på plastgransepoken.

I veckan har vi också fått stommen till vår kommande pool uppsatt. Ett projekt som tyvärr svällde rätt kraftigt då det var berg bara en dryg halvmeter ner så det blev några rejäla dynamitsmällar och mycket sprängning. Något julbad blir det inte i den men till våren blir det premiär. 

I torsdags var det också klubbmöte i Stockholm CK på Bianchi. Fin fint ordnat med en "minimässa" med utrustning vi kommer köra med. Cyklar från Crescent, kläder från Bio Racer och utrustning från TEC. Magnus Bäckstedt som kommer vara vår tränare var också med. Hann prata en stund med honom om hur vi ska lägga upp träningen. Blir ungefär så här jag mailar och talar om vilka dagar jag kan träna och hur mycket. Magnus skickar program som jag tränar och returnerar filer watt puls osv som MB analyserar i programmet Training Peaks för att managera belastning, volym och frekvens. Tror det kommer bli kanon och ge en bra motivation.

Kul att se cykeln också live Crescent Exa såg och kändes riktigt vass ut. Bioracer kläderna ser även de helsnabba ut. Bioracer är tekniskt ledande vad gäller aeroanpassningar för cykelkläder med bl.a Tony Martin och flera av de starkaste landslagen som Belgien i dess kläder. Lär inte förlora sekundstrider pga kläderna nästa år i alla fall. Kommer bli bra det här.

Magnus Bäckstedt informerar
Crescent Exa nya linjecykel med Dura Ace DI2 och nya fina TEC grafithjul med modern bredare profil
Många medlemmar njuter av Bianchis klassiska buffe och bra stämning
Så här ser kläderna ut. Tre olika färgställningar på klubbdressen. Tävlingslagen kör i det svarta "Deutschland uber alles" stället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar