onsdag 8 juni 2016

Och så lite penicillin på det

Sommarvädret är lika volatilt som mitt liv. Varmt och härligt och sen isande kallt och hemskt om vartannat. Efter några härliga eftermidagar i solen vid nya poolen med tjejerna,

var det tillbaka till regn och 9 grader imorse när jag tog bussen till stan. Stod sen och väntade på samma buss hem på seneftermiddagen och njöt av solen igen. Tusan, känner mer och mer hur mycket jag uppskattar sol och värme och vice versa, Inte helt optimalt att bo i Sverige då. Eller också är det för att jag är i extra värmebehov nu för att läka ihop en trasig kropp?

En kropp som faktiskt hämtat sig förvånansvärt snabbt nu sista veckorna. Jag börjar bli grym på recovery. I alla fall till häromdagen. Upptäckte då att mitt operationsärr efter nyckelbenet började bli rött, svullet och ömt. Blev värre och till synes kraftigt inflammerat. Jag hade som tur var ett återbesök inbokat på Danderyd Sjukhus med den trevliga kvinnliga läkaren som opererade min brutna höft i höstas. Så här fint blev det efter hennes kirurgiska precision.


Kom in och hon undrade hur rehab med höften gick? Jo sa jag det går väl hyggligt, haltar fortfarande en del men cyklingen gick bra tills för en månad sedan..  sa jag och visade henne min sargade vänsteraxel. Aj det där ser inget bra ut sa hon och när hon fick höra om mina nya bravader och stjärnsmällen på Mallorca så kände jag att hon nog tyckte lite synd om mig och tyckte livet varit lite väl hårt mot mig. Jag fick röntga nyckelbenet för att se att ingen skruv lossnat och plattan och skruvarna satt som de skulle.

Bionic Man hardware upgrade 
 
Berättade att jag hittat en liten sytrådsbit i ärret och pillat bort den förra veckan. Skulle jag nog varit lite försikig med. Det är sannolikt tillräckligt för ett ingångshål för bakterier sa hon. Har ju badat en massa gånger i pool och bubbelpool också. Troligtvis stafolykocker i har jag för mig hon sa. De dividerade om de skulle ta odlingsprov men ville inta ta hål på det i onödan. Så hon skrev ut en 10 dagars penicillinkur med brett spektrum och så hoppas vi det gör jobbet. Kampen går vidare. Nu går jag ner till Monarken en stund i vinterstudion och gör som Bruce..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar