lördag 6 augusti 2016

Börjar komma tillbaka

How sweet aint that feeling? Har tagit några bra steg på vägen tillbaka med fin träning sista tiden. Igår hem från landet 65 km. Calle Mölleborn gjorde sällskap igen. Vi körde från Bro till Sigtuna innan han vände tillbaka hemåt. Vi körde 4 st stenhårda partempointervaller 3 minuter i maxfart. 30 sekunder var i front och sen  in på rulle vilket tog hårt några gånger. Gick bra fort och var riktigt kul. Trötta och möra i benen blev vi både Calle o jag. La sen på en hård 15 minuters från Sigtuna till Arlandastad i kantvind innan jag tog det lite lugnare hem sista milen.

Idag 9 mil solo på förmiddagen. Har haft en klart starkare känsla de sista passen och den verkar glädjande bestå, ja t om förstärkas. Idag kunde jag hålla bra tryck och fart hela vägen utan svackor och utan att bli sliten. Lite lugnare ut i medvind och hårdare hem. Snittpuls 134 mestadels i zon 2-3 ut sen zon 4 sista 2-3 milen hem. 89 km på 2.26 ger 36.4 kmh i snitt och börjar helt klart närma mig nivåer innan alla skador. Riktigt skön känsla att kunna hålla farten hem sista timmen med + 300 w i hyggligt stark motvind. Körde Crescenten med TEC Infindohjulen som jag gillar mer och mer. Kanske lite tunga men känns som de klyver vinden bra och rullar fint.


Ligger nu i solstolen vid poolen och kollar på linjeloppet i OS som går redan första dagen. Valverde är favorit säger de flesta men jag tror Froome kör ifrån dem allihop  först uppför sen utför mot målet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar