måndag 19 december 2016

Kul 50 års fest och sen en inställd operation

Skulle läggas in på Danderyds Sjukhus imorgon bitti, bli nedsövd för dubbla operationer och ta bort all metall jag har i höger höft och vänster nyckelben. Har  fortfarande 14 månader efter den brutna höften mycket värk och haltar när jag går och det lär aldrig bli bra som det är nu. Mitt hopp och min tro är att det är all metall som skapar någon form av nervtryck och smärtor och får jag bara bort den så blir jag helt återställd. Enligt teorin i alla fall. Själva benbrottet är ju helt läkt sedan ett år. 

Så även om det känns jobbigt med sjukhus igen och det är ett stort ingrepp, kanske med rätt lång konvalescens, mycket ska bort som du ser på bilden med en 9 cm lång skruv in i lårbenet t ex.  Plattan på sidan får de väl slå bort med stämjärn..

Så hade jag verkligen sett fram mot att få det här gjort och lyckades få till en operationstid nu innan jul för att få alla helger och slicka såren. Lyckades dessutom tjata igenom att de skulle passa på att ta skrotet i nyckelbenet från Mallis i våras på samma gång. Lika bra att passa på och vara lite effektiv med skattepengarna i sjukvården och ta två operationer i samma narkosdos. Så kan jag ju jämna ut smärtan efter mellan höger och vänster sida..

Tog blodprov imorse ordinerat en dag innan operation. Tog en timme i kö, och precis när det var klart och jag ganska nöjd hade kommit in på kontoret och tryckt på Cappucinoknappen på den stora apparaten i köket som brummar utav bara hel.... när mjölken ska skummas och kaffet malas, då ringer telefonen. Hej det är från operationsplaneringen vi kan tyvärr inte operera dig imorgon. Vi har inte tid, för många akutfall (surprise). Jag blev helt ställd och så jäkla ledsen, ville verkligen få det gjort nu och var helt inställd på det.

När kan ni göra det då frågade jag? Du kan få en tid tidigast den 11 januari. Ok, tough luck. Känns som att kasta bort tre veckor och jag missar både mycket jobb och recovery träningstid.

Ja ja nu får det vara färdiggnällt kring det. Desto roligare i lördags då bjöd Kajsa och jag på fest hemma med över 50 gäster. Blev en hellyckad tillställning och jag fick en än gång imponeras av min bästa fru som till synes helt utan besvär eller stress managerar och planerade en rätt avancerad logistik med mat och dryck. Vi fick bra hjälp också av Alice och tre av hennes kompisar som var bartenders hela kvällen och blandade cocktails som de inte gjort annat i sina 17 åriga liv..

Puss min älskling

Nöjd 50 åring både med Dry Martinin och hela kvällen.

Full fart in på småtimmarna och i säng strax innan halv fem. Fick galet mycket fina presenter också. Riktigt kul att fylla 50:-). Så även om denna måndag verkligen blev tung så får man se det lite stort och då har man inte mycket att klaga på. Nu får jag väl cykla ut till landet till jul istället för att hoppa på kryckor..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar