onsdag 22 februari 2017

Bikramspinning och upptaktsmöte SCK Masters

Och herren sade Herrejävlar (nej det sa han inte, som prästen i reklamfilmen)  VAD VARMT det var i den 50 man fullsatta spinningsalen med SCK cyklister ikväll på Hötorget SATS. Rena bikramspinningen i en timme och vi blev nog några kilo lättare allihop. Jobbigt värre, men kul även om det kanske var lite på gränsen. Bra träningspass och acklimatisering för Bangtao Phuket på fredag:-).

Egentligen märkligt hur sällsynt jag satt mig i en spinningsal med tanke på hur mycket jag cyklat senaste 5 åren med ca 1500 mil om året. Tror det här var mitt livs tredje spinningpass. Danne Godman, desto mer rutinerad i spinningsalen leder klassen på bästa (och mest pulshöjande sätt. En timme med en hel del körare. Hade ingen feedback annat än upplevd ansträngning och det var skönt att slippa fundera på puls och watt idag. Kände mig rätt klen men det var kul ändå.

Danne värmer upp oss (inte för att det behövdes..)

När jag gick ut från den ångbastuliknande spinnigsalen och ut i gymmets mer normaltempererade salar började jag nästan frysa omgående. Blev en sån extrem skillnad på en sjöblötkropp. Fick en förnimmelse av och kom att tänka på hur mycket jag kan frysa på vägen nerfrån toppen mot kiosken efter att ha kämpat livet ur sig 14 km uppför Puig Mayor på Mallorca. 

Efter en skön dusch samlade Crippa och Danne hela Mastersgänget i klubben som tänker tävla i år. Wow vilken uppställning var nog ett 40 tal i H30-H 55 på plats. Det blir ju otroligt kul att få vara en del av den här styrkan, eller soldaterna som Danne kallade oss:-). Gissar att våra klubbtröjor kommer synas en hel del i tävlingsklungan i år. Hoppas även så mot slutet av racen..

Nu kör vi!

H30 SCK 
H40
Och så vi ungdomar i H 50

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar