fredag 7 september 2018

Imorgon SweCup final Smacktempot i Odensala

I helgen är det final i SweCup masters serie med SMACK Tempot i Odensala och linjelopp i Nynäshamn på söndag. Tempoloppet på tuffa 3 milsbanan vi körde i veckoserien cykelklubbsn SMACK arrangerar för några veckor sedan. Bättre sent än aldrig tänkte jag och kommer köra mina första lopp i SweCup serien nu sista helgen. Jag ställer imorgon upp i tempo H 50 som samlar många av landets bästa. Värmde upp idag (efter att skruvat fast sadeln som ramlade ner på onsdagsracet)  med att ta min Trek Speedconcept till stan och kontoret på Kungsgatan. 

Trek Citybike Speedconcept en lysande "instegspendlare" Dischjul & aerostyre är i princip oumbärligt på Sveavägen o Kungsgatan, eller?

Körde en hård intervall på vägen hem och följde upp med 10 min Wattbike som finslipningsväckning för blodflödet framför dagens Vueltaavslutning. Kändes mycket bra. Tror på ett bra lopp imorgon. Hoppas bara jag kan hålla styr på mig första kvarten. På något sätt lyckas jag nästan alltid överskatta min kapacitet och det brukar kosta mycket lidande på hemvägen och säkert en del sekunder också ofta.

Sen på söndag år det linjelopp i Nynäshamn på Falkenloppsbanan. Där kör vi ett stort CRT lag i H 40 allihop med 8 man. Tankem var att försöka hjälpa Richard Lööw ta hem totalcupen som han leder i H 40. Men nu är han i stort sett redan mästare då utmanaren Roger Boström mycket olyckligt vurpade och skadade sig illa med många brutna ben förra helgens lopp. Väldigt tråkigt och vet ju en del om hur det känns. Hoppas på snart tillfrisknande för Roger. Nu får vi försöka göra en bra laginsats tillsammans ändå på söndag. Målet måste bli att ta de flesta av topplaceringarna. Med Lööw, Ljungberg, De Jager, Näslund, Kuhl, Wikström o jag så ser det rätt lovande ut, åtminstone på pappret, men det ska ju cyklas också..

Trevlig helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar