söndag 7 oktober 2018

Ett bra sista tempopass igår ett mindre lyckat set knäböj idag

Aj det där var ingen höjdare. Sträckte mig i nedre ryggslutet ikväll på sista lyftet i det enda set knäböj jag hann med. Skulle vara lite duktig och träna lite styrketräning och lätt yoga efter jag varit på Svartinge golfrange och slagit ett par hinkar (ska till Alicante på golfresa fredag). Innan styrketräningen hade jag tvättat bilarna och var ändå ganska nöjd med dagen. Ett och annat bra slag på rangen och det finaste höstväder man kan tänka sig med lite fix hemma på dagen. Kajsa har lagt presenning över soffor och jag har assisterat (så det är i vår familj, här håll den, lyft den, nej vad gör du håll där sa jag..). Sen tog vi en lång promenad i solen med två av tjejerna. Alice vår 19 åring ser vi allt mindre av. Blandade känslor det här när tjejerna blir stora. Det är både superkul samtidigt som nej jag vill ha mina små tjejer kvar.

Hoppas inte sträckningen tar för hårt eller sitter i länge nu. Känns något bättre nu. Fick snabb infraröd massagelampa av Kajsa efter sträckningen ett par diklofenak, en öl i bubbelpoolen och nu smärtlindrar jag med en vodka lime och hoppas att att medicinen tar till imorgon. En sträckning eller oprovocerad skada har jag inte upplevt på många år. Hoppas verkligen det blir en engångsgrej och att jag kan cykla till jobbet åtminstone i övermorgon. Helst också ett besök på rangen innan avfärd fredag. Ser verkligen fram mot att spela golf några dagar. Har ansökt och fått en 100% handicaphöjning från 7-14 efter många inaktiva år. Så nu hoppas jag bli farlig på bettingen..

Igår däremot var det ingen skada eller missöde. Vädret var inte lika fint som idag men helt klart good enough för lite cykling. Hade inte luftat tempocykeln sedan finalen i Sverigecupen för en månad sedan och blev lite sugen på att köra årets sista pass med tempocykeln. Tog bilen till Vikskolan Väsby för en tur upp till Almunge och tillbaka. Det blir 8 mil och tänkte att jag försöker lägga ansatsen med jämn kraft och kanske knappa 300 w så länge det känns bra. Och bra kändes det. Vi håller på att ta fram en produkt för konditionsidrottare i CELLEXIR och jag har fått hem ett bulkprov på mixen som jag testade med stor tumme upp igår. Dock inte för smaken som var helt utan tillsatta smakämnen / sweeteners. Det smakade en bit ifrån gott men wow vilket tryck mentalt och fysiskt. Upp till Almunge var det lite sida medvind och sydvästlig vind. Det gick ganska fort och nådde Almunge efter 4 mil med 42.5 snitt 290 w och "bara" 141 i snittpuls (81%) med lätt känsla. Pausade 2 min tog en gel, ett kort på cykeln och kyrktornet.

Ensam på Vikskolans parkering igår där annars många cyklister brukar samlas

och cyklade sen hem. Lite tuffare vind hem och farten gick ner och pulsen ökade lite kontinuerligt men jag höll kraften exakt på 290 w hela vägen och med en liten ökning sista km så blev det 291 w i 1.54 41.5 kmh snitt över 79 km med snittpuls 145 (84% av max). 


Toppennöjd med den avslutningen på en lika fin säsong.

Kom igen nu ryggen, och golfsvingen nu kör vi!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar