tisdag 9 oktober 2018

Säsongsstart Wattbike i Vinterstudion

Mitt ryggskott jag fick på sista repetionen knäböj i söndags har snabbt förbättrats skönt nog. Tufft i söndags natt och måndag fm men lite mer rörelse och besök hos Thomas min grymma kiropraktor både igår och idag så känns det klart bättre. Kört mycket med infraröd massagelampa hemma också, suverän maskin det där och bästa julklapp på många år. Kunde pendla till stan idag också så det bör inte bli några problem med golf strax norr om Alicante i helgen, skönt att det gick att häva så snabbt.

Efter hempendlingen ikväll fick jag en impuls att köra ett lite kortare Wattbikepass och tjuvstarta säsongen i Vinterstudion, den riktiga säsongstarten får bli efter golfresan. Körde 2 x 20 min först ett lugnt uppvärmningspass och sedan en tjuga på jämn kraft drygt knappa 85% intensitet. Kändes ganska lätt hela vägen och var kul att se att balansen var bra och även lite högre PES score Pedal Effectiveness Score än jag haft förut. Här kan du läsa mer om Wattbikes modell för att mäta trampeffektivitet. https://wattbike.com/gb/blog/master-your-pedalling-technique-to-improve-your-cycling sedan råder det delade meningar för vad som egentligen är bra tramteknik och många pros har låga nummer i PES så man kan nog ta det lite med en nypa salt. Men jag gillar att försöka dra lite mer runt och upp också i tramptaget och inte bara trycka nedåt som många förespråkar. Det är nog väldigt individuellt det där hur man är sitt effektivaste jag.

Lite högre av allt. PES, Kadens, Watt & Puls


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar